Az útvonalleírás PDF formátumban ide kattintva letölthető.

Útvonalleírás

1.szakasz Táv:4,1 km. Szintemelkedés: 65 m

A művelődési háztól jobbra indulunk a Szilvafasor utcán majd nemsokára elérünk egy vasúti aluljárót. Átmegyünk az aluljárón és az állomást elhagyva balra indulunk a Vasút utcán követve a Z+ turistajelzést. 800 méter múlva miután elhagyjuk a Sápi patak hídját egy gyalogos betonhídon balra kanyarodunk, majd egyből jobbra a Bogdán Flórián utcán folytatjuk utunkat. Az utca végén a vasúti átjárónál figyelmesen átkelünk az aszfalt úton és a szemben lévő jobb oldali emelkedő földúton követjük a Z+ turistajelzést. Az út egy darabig folyamatosan emelkedik, majd miután felérünk  a dombtetőre szántóföldek között vezet utunk és hamarosan elérjük az első ellenőrző állomást

2.szakasz Táv:5,8 km. Össztáv: 9,9 km. Szintemelkedés: 68 m

A frissítő után balra lekanyarodunk a Z+ turistaútról amelyiken eddig jöttünk. 1800 métert megyünk a kanyargós, dimbes-dombos földúton a szántóföldek között majd egy dombtetőre felérve az út élesen balra fordul. 400 métert megyünk még ezen az úton majd a jobb oldali fasor előtt jobbra kanyarodunk. Miután az út félkör ívben visszafordul 900 métert megyünk a az erdősávval a bal oldalunkon majd az út balra kanyarodik és lejteni kezd. Lemegyünk a völgybe és a négyes kereszteződésekben egyenesen megyünk tovább. A második kereszteződés után az út jobbra fordul és meredeken emelkedni kezd. Az emelkedő tetején balra fordul és hamarosan amikor újra lejteni kezd egy fasor előtt elérünk egy újabb négyes kereszteződést. Jobbra kanyarodunk és az erősáv mellett haladva 1 kilométer múlva egy kereszteződésben megtaláljuk az második ellenőrző pontot.

3.szakasz Táv: 7,3 km. Össztáv: 17,2 km. Szintemelkedés: 30 m

Az ellenőrző ponttól jobbra indulunk tovább, úgy hogy az erdő még mindig a bal kéz felől van. 300 méter múlva balra fordulunk, 1100 métert megtéve a magaslesek után jobbra. Hamarosan megint balra fordul az út majd amikor 800 méter megtétele után egy „T” elágazásnál véget ér, jobbra megyünk tovább. Nemsokára újra elérjük a Z+ turistajelzést amit jobbra követünk ahogy bemegy a fák közé majd jobbra fordul. Elhaladunk egy vadász les előtt és további 1400 métert megyünk a turistajelzésen. Egy erdősáv előtt balra kanyarodunk a völgy irányába. Az erdősáv most a jobb oldalon lesz, majd 900 méter múlva az út bekanyarodik az erdőbe. Az erdő után hamarosan bal kanyar, majd a füves úton megérkezünk a kőolajvezeték nyomvonalához. Itt jobbra a völgy irányába kanyarodunk, majd átkelünk a patakon. Felmegyünk egy rövid meredek szakaszon majd utunkat keresztezi a S- turistaút. Ezen jobbra indulunk tovább. Miután kiérünk az erdős-bokros részből egy S kanyar után elhaladunk egy vadetető és egy halastó mellett, majd hamarosan a jelzést követve a második tó után megérkezünk a harmadik ellenőrző állomásra.

4 .szakasz Táv:5,1 km. Össztáv: 22,3 km. Szintemelkedés: 32 m

Egyenesen a sárga jelzésen folytatjuk utunkat. Elhagyunk még egy halastavat majd az út amin jöttünk átvált egy jobb minőségű, zúzottköves útra. Kistelek házai után egy régi romos beton terménytároló előtt követjük a jelzést amint balra kanyarodik egy szintén zúzottköves úton. Egy kisebb emelkedő és lejtő után megérkezünk egy négyes kereszteződéshez. Egyenesen megyünk tovább, majd az erdő előtt jobbra lekanyarodunk a sárga jelzésről. Az út enyhén emelkedi fog majd amikor lejteni kezd, befordulunk balra az erdőbe. 350 méter múlva Sándorszállás utolsó házaihoz érkezünk és jobbra kanyarodunk. 1200 métert megyünk egyenesen az erdőben. Elhaladunk egy magasles mellett majd amikor ez az út végét ér és a villanypásztorral elkerített résznél ketté ágazik, balra kanyarodunk majd 200 méter múlva jobbra. Hamarosan kiérünk az erdőből és már meg is érkeztünk a negyedik ellenőrző ponthoz.

5 .szakasz Táv:5,2 km. Össztáv:27,5 km. Szintemelkedés: 12 m

Egyenesen folytatjuk az utunkat majd 300 méter múlva egy kereszteződéshez érünk. A 17 km-es táv teljesítői itt elkanyarodnak jobbra, de mi megyünk tovább egyenesen a földúton. 1200 métert gyalogolunk, majd amikor az út, az erdőnél véget ér jobbra kanyarodunk. 700 méter múlva újabb kereszteződéshez érünk ahol jobbra fordulunk a szélesebb homokos földútra. Amikor a 200 méter múlva a bal oldali erdő véget ér balra megyünk  tovább. Ezen az úton egyenesen egy erdős majd egy villanypásztorral bekerített rész után elérjük a Haleszi dűlő házait. Balra megyünk, majd nemsokára elhagyjuk a dűlőt és jobbra kanyarodunk egy széles zúzottköves útra. 300 méter múlva balra letérünk egy homokos földútra. Az út végén jobbra az aszfaltos Szent László útra fordulunk majd a végén balra a Szent Imre utcára aminek elmegyünk egészen a végéig. Itt balra fordulunk a Vasút utcán, majd nemsokára jobbra átkelünk tetoválószalonnal szembeni vasúti átjárón. Elhaladunk a Tesco mellett, majd a park után jobbra kanyarodunk és megérkezünk a Wass Albert Művelődési Központhoz. Elhaladunk az épület előtt majd rögtön bekanyarodunk jobbra a kapunál és megtaláljuk túránk célját, ami a művelődési ház udvarán található.