Az útvonalleírás PDF formátumban ide kattintva letölthető.

Útvonalleírás

1.szakasz Táv: 4,1 km. Szintemelkedés: 65 m

A művelődési háztól jobbra indulunk a Szilvafasor utcán majd nemsokára elérünk egy vasúti aluljárót. Átmegyünk az aluljárón és az állomást elhagyva balra indulunk a Vasút utcán követve a Z+ turistajelzést. 800 méter múlva miután elhagyjuk a Sápi patak hídját egy gyalogos betonhídon balra kanyarodunk, majd egyből jobbra a Bogdán Flórián utcán folytatjuk utunkat. Az utca végén a vasúti átjárónál figyelmesen átkelünk az aszfalt úton és a szemben lévő jobb oldali emelkedő földúton követjük a Z+ turistajelzést. Az út egy darabig folyamatosan emelkedik, majd miután felérünk  a dombtetőre szántóföldek között vezet utunk és hamarosan elérjük az első ellenőrző állomást.

1. szakasz Táv: 5,8 km. Össztáv: 9,9 km. Szintemelkedés: 68 m

A frissítő után balra lekanyarodunk a Z+ turistaútról amelyiken eddig jöttünk. 1800 métert megyünk a kanyargós, dimbes-dombos földúton a szántóföldek között majd egy dombtetőre felérve az út élesen balra fordul. 400 métert megyünk még ezen az úton majd a jobb oldali fasor előtt jobbra kanyarodunk. Miután az út félkör ívben visszafordul 900 métert megyünk a az erdősávval a bal oldalunkon majd az út balra kanyarodik és lejteni kezd. Lemegyünk a völgybe és a négyes kereszteződésekben egyenesen megyünk tovább. A második kereszteződés után az út jobbra fordul és meredeken emelkedni kezd. Az emelkedő tetején balra fordul és hamarosan amikor újra lejteni kezd egy fasor előtt elérünk egy újabb négyes kereszteződést. Jobbra kanyarodunk és az erősáv mellett haladva 1 kilométer múlva egy kereszteződésben megtaláljuk az második ellenőrző pontot.

3.szakasz Táv: 7,3 km. Össztáv: 17,2 km. Szintemelkedés: 89 m

Az ellenőrző ponttól balra indulunk tovább az erdei úton. Néhány kanyar és egy meredek lejtős szakasz után kiérünk az erdőből. Átvágunk a mezőn a magasfeszültségű vezetékek alatt, majd 800 méter múlva a bal oldali gémeskút után, szemben egy nagy nyárfán megtaláljuk a Z- turistajelzést. Jobbra kanyarodunk a turistajelzésen ami a fűzfabokrok előtt vezet minket. Hamarosan áthaladunk egy telepített nyírfaerdőn majd egy „S” kanyar után, napraforgó táblák között vezet utunk. Hamarosan elérjük a gázvezeték nyomvonalát. A 600-as jelzőoszlopnál balra fordulunk majd egyből jobbra a fák előtt vezet utunk. Nemsokára egy újabb „S” kanyar és beérünk a Tűzberek erdejébe. Követjük a zöld jelzést tovább! Az út folyamatosan, enyhén emelkedik, elhaladunk néhány magasles mellett, majd 1700 méter múlva az emelkedő tetején kiérünk az erdőből. Jobbra fordulunk, majd egyből balra a völgybe vezető úton. Egy 1400 méter hosszú lejtős szakasz után kiérünk az erdős részből és elérünk egy négyes kereszteződéshez. Egyenesen a magasfeszültségű vezetékek irányába megyünk tovább, majd nem sokkal a vezetékek előtt balra fordulunk. Innen már csak 1100 méter egyenesen a harmadik ellenőrző állomás.

4 .szakasz Táv: 7,6 km. Össztáv: 24,8 km. Szintemelkedés: 99 m

Jobbra a  emelkedő széles homokos-poros úton folytatjuk a túrát immár az S- jelzésen. 1300 méter múlva felérünk a dombtetőre. Innen érdemes egy kicsit visszatekinteni, mert tiszta időben látszanak a Budai hegyek és a Pilis vonulatai. Balra követjük a sárga jelzést! 800 méter múlva a sárga sáv jobbra elkanyarodik, de mi egyenesen megyünk tovább még 100 métert. Itt egy négyes kereszteződésnél jobbra fordulunk a meredek lejtős útra. Hamarosan egy szántóföld bal oldalán haladunk tovább, majd a szántóföld végénél egyenesen bemegyünk az erdőbe. 800 métert megyünk ezen a lejtős erdős-bokros szakaszon majd amikor leérünk a völgybe balra fordulunk immár újra a sárga jelzésre. 100 méter múlva kiérünk az erdőből ahol jobbra kanyarodik az út. A néhol gazos, majd erdős szakasz és néhány kanyar után egy tisztáson a négyes kereszteződésben egyenesen megyünk tovább a sárga jelzésen. amíg 400 méter múlva el nem érjük a Forró forrást. A forrástól egyenesen megyünk tovább majd egy S kanyar és néhány nehezebben járható, kátyús-gödrös szakasz után utunkat keresztezik a gázvezeték nyomvonala. Egyenesen tovább a sárga jelzésen! Miután kiérünk az erdős-bokros részből egy újabb S kanyar után elhaladunk egy vadetető és egy halastó mellett, majd hamarosan a jelzést követve a második tó után megérkezünk a negyedik ellenőrző állomásra.

5 .szakasz Táv: 5,1 km. Össztáv: 29,9 km. Szintemelkedés: 32 m

Egyenesen a sárga jelzésen folytatjuk utunkat. Elhagyunk még egy halastavat majd az út amin jöttünk átvált egy jobb minőségű, zúzottköves útra. Kistelek házai után egy régi romos beton terménytároló előtt követjük a jelzést amint balra kanyarodik egy szintén zúzottköves úton. Egy kisebb emelkedő és lejtő után megérkezünk egy négyes kereszteződéshez. Egyenesen megyünk tovább, majd az erdő előtt jobbra lekanyarodunk a sárga jelzésről. Az út enyhén emelkedi fog majd amikor lejteni kezd, befordulunk balra az erdőbe. 350 méter múlva Sándorszállás utolsó házaihoz érkezünk és jobbra kanyarodunk. 1200 métert megyünk egyenesen az erdőben. Elhaladunk egy magasles mellett majd amikor ez az út végét ér és a villanypásztorral elkerített résznél ketté ágazik, balra kanyarodunk majd 200 méter múlva jobbra. Hamarosan kiérünk az erdőből és már meg is érkeztünk az ötödik ellenőrző ponthoz.

6.szakasz Táv: 5,6 km. Össztáv:35,5 km. Szintemelkedés: 12 m

Egyenesen folytatjuk az utunkat majd 300 méter múlva egy kereszteződéshez érünk. A 17 km-es táv teljesítői itt elkanyarodnak jobbra, de mi megyünk tovább egyenesen a földúton. 1200 métert gyalogolunk, majd amikor az út, az erdőnél véget ér jobbra kanyarodunk. 700 méter múlva újabb kereszteződéshez érünk ahol jobbra fordulunk a szélesebb homokos földútra. Amikor a 200 méter múlva a bal oldali erdő véget ér balra megyünk  tovább. Ezen az úton egyenesen egy erdős majd egy villanypásztorral bekerített rész után elérjük a Haleszi dűlő házait. Balra megyünk, majd nemsokára elhagyjuk a dűlőt és jobbra kanyarodunk egy széles zúzottköves útra. 300 méter múlva balra letérünk egy homokos földútra. Az út végén jobbra az aszfaltos Szent László útra fordulunk majd a végén balra a Szent Imre utcára aminek elmegyünk egészen a végéig. Itt balra fordulunk a Vasút utcán, majd nemsokára jobbra átkelünk tetoválószalonnal szembeni vasúti átjárón. Elhaladunk a Tesco mellett, majd a park után jobbra kanyarodunk és megérkezünk a Wass Albert Művelődési Központhoz. Elhaladunk az épület előtt majd rögtön bekanyarodunk jobbra a kapunál és megtaláljuk túránk célját, ami a művelődési ház udvarán található.